fredag 11 januari 2008

Loggor!


Det är inte klokt vad tiden går fort, förra året vid den här tiden hade jag precis beställt min första logga, en kvadrat med LENA K på. Den har funkat bra både som hänge och som del i smycken men jag tyckte efter sommaren att den var lite trist... Jag beställde då dessa hjärtan och de har varit mycket uppskattade. Dock blev jag inspirerad att nu till våren förnya mig ytterligare så det jag bl a skall hämta i Kina är en ny logga som kommer passa bra som komplement till hjärtloggan i vårens kollektion.


Senare i vår skall jag och en kompis gå en kurs i att göra silversmycken med pärlor, det skall bli kul att få lära sig ordentligt hur man gör. Jag har för avsikt att fortsätta göra de smycken jag säljer själv och då skadar det inte att lära sig från grunden, silver är ganska svårt att arbeta med har jag märkt :) Dock är ju de stora öglorna väldigt populära nu och de blir ju väldigt dyra att ha i äkta silver så de blir fortsatt i metall, nyhet i vår blir också att de kommer i "guld".


Jaha... nej det är ju fredag och det betyder tacos så hej nu börjar jag med det.

Later!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej
var kan man beställa egna "Lena K-hjärtan"? Jag har letat efter något liknande åt min vännina som gör smycken.

Var kan jag köpa loggor med hennes namn? vad kostar dom ?

mvh Helena (maila gärna svaret: franskaliljan@yahoo.se)